6 saker att uppskatta

jag ville verkligen inte upp och jobba imorse. mitt jobb e helt okey. har dock kommit fram till att de bara är hälften av dom jag jobbar med som verkligen e trivsamma att jobba ihop med.
resten är som typiska göteborgare- klagar på allt.
jag har dock lärt mig en massa sen jag flyttat till göteborg.
1, att vara stabil handlar inte om ålder, utan personlighet.
2, göteborgare klagar på all från en buss som e 5 minuter sen (vissa e van) till dåligt vädet och trasiga naglar-- men seriöst, va e de å klaga över. inse hur bra vi ha de liksom. varje gång ja säger något klagande aktigt så tillägger jag numera något i form utav, de finns dom som ha de värre.
ibland tycker ja att de e tur att de e jag som ha allergier mot fan allt, exem som aldrig slutar klia. men damn acceptera att de faktiskt inte e synd om mig, för de finns dom som har de så mycket värre.
detta posetiva i de negativa som ja försöker skapa e dock inte alltid så uppskattat, för de är så såååå synd om folk jämt. eller? hur som hällst får de mig att uppskatta saker och ting bättre och de mår man bra utav.
4, tänka på något bra man gjort varje dag, får en att må otroligt bra. å det behöver inte vara någon jättegrej, utan kanske bara att man fick iväg ett viktigt mail eller tog en promenad som gjorde att man mår bättre.
5, jag inser att jag vill hem, att ja faktiskt trivs i jämtland ändå, ska bli skönt att åka hem imorgon.
6, jag vet vem jag är och behöver inte köpa min identitet med en massa grejer bara för att visa upp mig.

man lär sig något nytt varje dag. lär er att uppskatta det.
imorgon lämnar jag götet och drar mig norrut:) som jag längtat.

tack och godnatt!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0